jorisenanne.reismee.nl

Mr. Blue Sky

Lieve lezers,

Zoals al vaker het geval was tijdens onze reis, draaide het ook de afgelopen weken weer om Het Weer. Laat de zon zich nog zien? Het leek er na Brisbane niet op. Vijf dagen regende het bijna aan één stuk. Langs de hele Oostkust was het verschrikkelijk weer en in het binnenland zijn er op meerdere plekken behoorlijke overstromingen geweest. Bij de Costa Brava-achtige Gold Coast van Queensland hebben we dus geen strand gezien, maar de tijd doorgebracht in de enorme shopping malls die de regio rijk is. En veel DVD's gehuurd, ook best relaxt. Maar slecht weer is wel funest voor ons humeur. Gelukkig dus dat het uiteindelijk weer opklaarde en we vorige week zowaar nog op het strand hebben gelegen in Coffs Harbour! Nog even onze bruine koppen bijwerken

Tongue out

Voor Coffs Harbour zaten we in Byron Bay, het Oostelijkste punt van Australië. Byron Bay is een totaal ander stranddorp in vergelijking met de rest van de Australische strandplaatsen. De Lonely Planet gaf aan dat als je hier wat langer blijft vanzelf dreadlocks laat groeien, kortom een typisch hippieoord met geinige frutsel-wierook winkeltjes waar de tye-dye kleding hoogtij viert. Echter vinden wij dat het niet hoeft te betekenen dat je je niet meer wast als je hier wat langer woont...bah.

Omdat we voorliepen op ons ruime reisschema en het weer zo verraderlijk was, besloten we nog naar Canberra te gaan, de hoofdstad. Canberra is een echte ambtenarenstad. We kwamen afgelopen zondag aan in een schijnbaar uitgestorven stad. De stad is erg ruim opgezet, wat betekent dat het lopend niet echt te doen is om alle bezienswaardigheden te bekijken. Maar daar hebben ze iets op gevonden: je kan namelijk bij elk museum gratis parkeren. Perfect! Verder is het erg modern en zijn er zo veel mooie musea dat we ons hier prima hebben vermaakt. Vooral het War Memorial Museum was erg indrukwekkend en groot. Na vier uur ronddwalen, verdeeld over twee dagen waren we eigenlijk nog niet klaar!

Morgen rijden we al weer terug naar Sydney, een ritje van 3 uur. Dan leveren we de auto in en hopen we dat het heerlijke weer nog even aanhoudt, zodat we een dagje op Bondi Beach kunnen liggen. Nog wat laatste souvenirs shoppen en proberen alles weer in onze koffers te krijgen (een uitdaging van formaat) en dan stappen we in de A380 richting Dubai. Zaterdag landen we om kwart voor 1 op Schiphol, waarschijnlijk doodop maar nu al zo blij om weer thuis te zijn!

Tot snel!
Liefs,
Anne en Joris

afke

hai joris en anne, kom maar weer lekker terug, hier is het ook leuk. groetjes

Elsa

Geniet nog van jullie laatste paar dagen Australie!

Floor

Hey wat leuk, jullie zijn al terug!

Alle gekheid op een stokkie; was super leuk om jullie te verwelkomen in het warme Nederland! Blijven jullie ook in NL stukjes schrijven? Lijkt me geinig ;-)!