jorisenanne.reismee.nl

Het aftellen gaat beginnen!

Lieve allemaal,

Het was voor de zomer dat we er voor het eerst met elkaar over spraken: reizen, ver en lang..

Het bleek dat we beiden in ons achterhoofd speelden met de gedachte om een lange reis te maken. We dachten op dat moment aan een huis kopen en alles wat daar bij komt kijken en toen kwam de conclusie, als we nog willen reizen dan moeten we het nu doen! Al gauw zaten we vol met ideeën en wensen, wat willen we en waar, hoe lang en hoe veel kost dat? Met de maanden kregen de plannen vastere vormen en besloten we dat het Indonesië zou worden én Australië waar we alletwee verliefd op werden in 2007.

Vandaag hebben we de tickets geboekt en is het nu dus voor het 'eggie'!

Maandag 2 augustus vliegen we naar Dubai, waar we een dagje blijven en vervolgens vliegen we naar Jakarta. We reizen in 7 weken door Java, Bali en waarschijnlijk ook Lombok. Eind september vliegen we naar Darwin en gaan we per camper door de Outback van Australië naar Adelaide. Met een korte stop bij de familie vliegen we vanaf Melbourne naar Cairns. Het laatste deel van onze reis leggen we af per auto, we volgen dan de kustroute van Cairns naar Sydney. Op 17 december vliegen we terug en op zaterdag de 18e landen we weer op het vertrouwde Schiphol.

We hebben er nu al super veel zin in! Het is enorm spannend, maar leuk spannend

Wink

Onze verhalen willen we zo veel mogelijk bijhouden op dit reisblog, voor onszelf maar ook voor jullie om te lezen waar we allemaal in verzeild raken. Met onze typisch sarcastische mix zal het vast vermakelijk zijn
Tongue out

Veel liefs,

Anne en Joris

Simon & Marianne

Hallo lieverds,
Wat een prachtig vooruitzicht! Gefeliciteerd met deze eerste belangrijke stap. En wat een mooie blog ook.
Alvast veel plezier en veel succes met de voorbereiding.
Simon&Mariannd

Hugo

Ik dacht dat jullie pas over een paar maanden weggingen? ;)

Anne

Jaa, zo stom, had een mailinglijst aangemaakt maar blijkt dus dat 'ie dan automatisch dat bericht aan iedereen stuurt.. was nog niet helemaal de bedoeling, beetje voorbarig, maar welkom allen! Wij zijn van het motto: een goede voorbereiding is het halve werk, wat je niet zal verbazen ;) hihi

marianne rinzema

helemaal geweldig! Ik heb de gilzenuwen als ik alle doemscenarios voorbij zie komen, maar goddank hebben jullie alletwee een nuchtere hollandse kop dus komt het vast allemaal goed.
Ik wens jullie dan ook een geweldige reis en hou heel veel van jullie beiden! kuskus, Mama

larisa

lombok, wat leuk!! daar hebben wij net een huisje gezien. ach misschien komen we elkaar nog wel tegen. by the way, matching windjacks zijn in de bestelling!
dikke kus

Wendy

Woehooooooooew!
Super lieverds de 1ste stap is gezet. Dat er nog maar vele mogen volgen op jullie nike air jeruzalems;)
X

Vief

Super leeeeeeukk!
En wat fijn dat we nu al updates krijgen :)

Hof

Ik vind het stom

Noor

Ruben moet niet janken, ik vind het leuk! Ik hoop dat de Paardendal/-stal nog goed is als jullie terugkomen!

Marianne

Ter voorbereiding lezen: Vertraging van Tim Krabbe, een road novel over een man die met zijn criminele ex-vriendin de outback doortrekt. Ik ken het niet hoor, maar het lijkt me wel uitdagend!
En natuurlijk over Indonesie de Max Havelaar van Multatuli en Bezonken Rood van Jeroen Brouwers.
Daar hebben jullie nu nog ruim de tijd voor en allemaal leuk in de voorbereiding.
Kus, Marianne

Cor

Jaloers.

afke

heel veel plezier en een goede reis overmorgen.

groetjes van Marleen en Afke

guusvandenheuvel@planet.nl

Ik heb jullie uitgebreid nieuws uit het kouder wordende Nederland gezonden aan jullie email account.

Geniet enorm van jullie belevenissen down under.

Dikke kus van Jelly en Guus