jorisenanne.reismee.nl

Una Paloma Blanca

Na een week Ubud zijn we afgelopen maandag vertrokken naar Amed, aan de oostkust van Bali. Amed is de naam van een kustgebied van zo'n 10km dat bestaat uit een aaneenschakeling van kleine vissersdorpjes. We hadden een bepaald hotel op het oog maar werden door de shuttlebus een behoorlijk eindje daarvandaan gedropt en zo liepen we op een andere accommodatie aan om eens te kijken.Wat zijn we blij dat we dat gedaan hebben want zo kwamen we terecht in Jukung Bali, een kleine accommodatie met 4 bungalows. Gelegen in een tuin en direct aan het strand zaten wij in Sea View 2, met een grote overdekte veranda met bamboestoelen en enorm bamboeligbed. Kortom: perfect!

In het rustige, idyllische Amed hebben we heerlijk een midweek gechilld. We hebben gesnorkeld, direct uit de kust lagen koralen met allerlei vissen. We zagen vooral veel de vis “Gill” uit Finding Nemo (check google). Joor heeft gedoken bij een Amerikaans scheepswrak in het nabijgelegen Tulamben, terwijl Anne (want verkouden én het zeek van de regen) een dagje thuisbleef. Het duiken bij het 120 meter lange scheepswrak de US Liberty was een mooie eerste ervaring met het duiken. Eerst nog even oefenen in het zwembad, wat we in Utrecht ook al gedaan hadden, maar was voor de veiligheid verplicht. Ondanks dat het water met bakken uit de hemel kwam, merkten we daar onder water niks van. Het was net alsof ik midden in de BBC-documentaire Earth zwom. Een enorme barracuda gespot, veel kleine visjes en zeeslangen die uit de bodem meeveerden op de stroming. Dit wil ik zeker vaker doen!

Vrijdag zijn we doorgereisd naar Sanur, in het zuiden, dat mega toeristisch is. Eerder schreven we dat we nog maar zo weinig Nederlanders tegenkwamen. Maar we hebben ze gevonden hoor! Ze zitten allemaal hier! Wie gaat er nog naar de Costa del Sol als je ook naar Bali 'ken goan'? Sanur is de nieuwe Spaanse Costa, inclusief aso-volk. Wij voelen ons hier niet echt op onze plek, maar voor een paar daagjes is het prima. Vanuit hier gaan we vanmiddag nog twee belangrijke water tempels bezoeken: Ulu Watu en Tanah Lot.

Morgen reizen we door naar een plek waar we vanaf begin af aan al erg naar uitkijken: de Gili eilanden! Drie kleine bounty-eilandjes tussen Bali en Lombok in. We gaan een week enorm chillen op Gili Air want, poeh zeg, daar zijn we wel aan toe na al die drukte van de afgelopen 6 weken!

Laughing

Volgende week woensdag zit ons Indonesië avontuur er dan al weer op en vliegen we naar Darwin, Down Under! Maar voor die tijd proberen we nog wel wat jaloersmakende foto's van paradijselijke stranden te laten zien

Tongue out

Liefs,

Anne en Joris

Balli

Yooooo!!!

Klinkt allemaal weer heerlijk. Maar dat duiken is gaaf he Borst! Dus dan moeten we ooit maar een duikvakantie gaan plannen :D

Geniet van de bounty's!

X haiiiii
Bal

wen

gets! Ben nu wel klaar met die mooie verhalen stinkies. Xxxxxxxxxxx love jullie

ineke van emde boas

Wat hebben wij oudjes toch een saai leven! Wij waren in italie (mooi weer) en in Oostenrijk (slecht weer) maar wel gezellig met en bij vrienden.En nu thuis weer aan het werk.Geniet er maar lekker van,wij kijken wel jaloers naar jullie bounty eiland foto's.